UNDERBARA BRÖLLOPSMÄSSA!

Jag har igår och idag varit frisör tillsammans med Philip, Ida och Tina på Bröllopsmässan i Värmekyrkan.. Här är en summering av dagarna!

De senaste två dagarna har varit hektiska, slitsamma, jobbiga och trötta. Men allt det liksom försvinner när man tänker på hur otroligt kul, lärorikt och inspirerande det har varit! Vi har mött motgångar men lyckats lösa dem och vi har verkligen överträffat oss själva. Jag är så stolt över oss! Alla har varit nöjda och supertrevliga och det har varit ett rent nöje att jobba med modellerna och alla inblandade.

Lördagen: Gick upp ca. 03.45, klädde på mig och fick skjuts av underbara mor till Gamla Hårtorget där vi skulle jobba på morgonen. Modellerna kom på löpande band från 05.00 och framåt och var trots tröttheten väldigt trevliga. Jag gjorde under lördagen 4 uppsättningar och var väldigt nöjd med alla! Ibland tog kreativiteten lite stop, men man fick jobba på ändå och slutresultatet blev alltid bra! Fick jobba med många olika hårtyper vilket var bra för träningens skull. 

När vi var klara traskade vi bort mot Värmekyrkan. Vi hjälpte till med lite av det mesta men när första visningen var hade jag körlektion så jag åkte dit och mötte sedan upp "teamet" när jag var klar. Vi gick och åt och de andra berättade om hur visningen hade gått och så. Den sista visningen den dagen var kl. 15 och då var man måttligt trött efter allt slit, men det försvann när allt väl satte igång. Vilket pepp man fick när modellerna gick på catwalken! :D

Söndag: När vi jobbade igår märkte vi att vi jobbade snabbare än tänkt så vi flyttade fram schemat 1,5 timme. SKÖNT! Fick alltså sov morgon ända till 06.00, wooh! Modellerna kom som vanligt, på löpande band. Stackars Hannah som inte visste om att det hade blivit vintertid så hon kom 1 timme för tidigt. Snygg(are) blev hon iallafall och hon klagade inte det minsta. Vi bytte lite modeller den här dagen så vi fick lite mer utmaning och det flöt på som det skulle.

Första visningen stod jag "backstage" och hjälpte modellerna med diverse slöjor, tiaror, brudklänningar och hårnålar. Sjukt kul och peppande att stå bakom och hjälpa till, åter igen var alla modeller kalas-trevliga och tacksamma över att man var där. Sista visningen var bara perfektion och jag bara stod och njöt när jag såg våra underbara modeller på catwalken. Man blev helt känslosam efter allt slit och sömnbrist och dom var så vackra! Helt otroligt.


Finns nog inte ord att beskriva den här helgen. Jag har vuxit som frisör otroligt mycket och kommit förbi många hinder och tveksamheter jag har kämpat med länge. TACK Philip, TACK Ida, TACK Tina, TACK alla vackra modeller, TACK arrangören för den här möjligheten och upplevelsen!

(bilder kommer, håll ut!)

Kommentarer
Postat av: Emma ("modell")

stort tack till er -vilket gäng, så härliga! jag tror att alla kände sig supersnygga i sina frisyrer!! go er :)

2008-10-26 @ 18:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0