Miwn bezztis

I fyran flyttade en kille vid namn Philip Fohlin till Östra Ryd. Han var lite konstig och hängde mest med tjejerna, hade en kort pott-frilla och en grön fleece-tröja på sig jämt. Han var lite vilse, men jag gillade honom för det, och det visade sig att han skulle bli min bästa kompis. Han är lika mycket bror för mig som han är vän, ibland tjaffsar vi men det brukar gå över. Nu har vi sedan den dagen, då han gick runt i den gröna fleece-tröjan, gått i samma klass och varit bästa vänner. Till min familj tillhör han. Även om vi har tappat varann lite ibland så har vi alltid gått i samma klass och alltid hittat tillbaka, även nu på gymnasiet. Om exakt 3 veckor, på dagen, kommer vi för första gången på 10 år inte gå i samma klass längre. Han flyttar sedan iväg, jag med. Det som, på något sätt, var vårt liv kommer nu bli hans och mitt. Och, jag kommer sakna det. <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0