"-And they served the spinning chicken.." "-.. His indian name?"

Nu sitter jag hemma igen zeg efter Zumba-workshopen.. Måste slänga in några nya låtar i programmet, det känns inte ens jobbigt längre :/ Har redan lagt in Jai Ho men det behövs fler nya..

Nu ska jag äta Tikka Masala-kyckling med ris, det är lyxmat det! När man verkligen lägger ner energi på maten, det händer inte varje dag tyvärr. Här är mitt recept ifall någon skulle vara intresserad..

Tikka Masala
4 portioner

1 gul lök
1 msk olivolja
1/2 burk tikka masala

400 g tärnad kycklingfilé
500 g krossade tomater
1 dl matlagningsgrädde

Skala och hacka löken. Fräs den i olivolja. Blanda i tikka masala och kyckling, och fräs några minuter. Tillsätt de krossade tomaterna och låt puttra 20-25 minuter. Blanda till sist i matlagningsgrädden.

Nu ska jag äta, Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0