(S)- öde -köping

Jag ber om ursäkt till er som bor och trivs i Söderköping (aka Sörping), men jag gillar det verkligen inte. Varje gång jag åker dit känner jag en klump i magen. Visst, det är jättefint på sommaren, men är det inte bara en fasad? Det händer så mycket skit i den "fina, idyll-liknande sommarstaden" när det inte är sommartider. Det nämns inte mycket om vad som egentligen händer när Smultronstället har stängt.

Jag spenderade 3 lusna år av mitt liv där, och det är något jag inte gör om. Inte mycket goda minnen från den tiden, och det sitter i än, trots att det gått 3 år sedan jag gick ut högstadiet där. Usch.

Dock måste jag erkänna att det är jäkla mysigt på sommaren. Även om det bara är en fasad är det en lyckad fasad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0