DAGENS DISS&HISS

DAGENS DISS: Börjar med dissen för jag blev så jäkla förbannad..Jag sätter mig på bussen efter en fika med underbara vännen Tina. Ser en gammal tant och även gubbe som tar typ.. 100 år på sig att sätta sig ner. Jag tänker "sådär gammal vill jag aldrig bli!". Jag är inte så förtjust i gamla människor men idag tog jag faktiskt deras parti. Gubben trycker på stopp-knappen och bussen stannar sedan på hållplatsen. En annan kille går av bussen och stackars gubben försöker ta sig fram till dörren men hinner inte. Busschaffisen stänger dörrarna och börjar åka och gubben ser helt förtvivlad ut. Jag går fram till busschaffören och säger: "Öh, det är en som vill gå av här.." Då tittar han argt på mig och ryter tillbaka: "Han får gå av vid nästa hållplats!".

Nu till dissen. Jag dissar Östgota Trafiken i allmänhet. Bittra busschaufförer, dåliga tidtabeller som inte dom håller, jävla ombordnads-avgift på 20:-. Listan kan göras lång.

DAGENS HISS:  Går till alla mina vänner. Nya som gamla, nära som bekanta. Jag gillar er skarpt allihopp och jag hade inte klarat mig utan många av er. Hissar även Wayne's Coffee's vanilj-latte. Mums.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0