Nordiska mästerskapen 2009

Igår åkte jag med ett 20-tal elever till Örebro och Nordiska Mästerskapen i Disco! Förr hette tävlingen Christmas Cup, men för att få lite fler deltagare la dom till NM. Och snacka om att dom fick fler deltagare! Rising Star-klassen 12-15 hade inte mindre än 126 deltagare och även om det var största klassen så var det många i de andra klasserna också. Hade uppvärmning när alla var klara och försökte tagga alla så gott det gick.. Fy tusan vad de körde! Har aldrig sett dom ösa så mycket som de gjorde igår, jag blev så stolt över varenda unge!

Vi fick inte mindre än 7 medaljer med oss hem, vilket är superbra med tanke på att vi bara var ett 20-tal som åkte. I Rising Star-klassen vann Astrid, och jag är så stolt! Har aldrig sett henne prestera så bra, hon var helt fantastisk! I samma klass tog Mattias brons-pengen, och Ida kom på en finfin 4e plats!

I Rising Star-klassen 16+ tog sig Jonte inte bara till final utan vann också och fick världens bästa låt! Så bra som han dansade igår har jag inte sett honom sen vm, om inte det här toppar det!

I Nordic Champion-klassen hade vi bara Linnea som tävlade, men det gjorde hon med bravur! Hon kom på en hedrande 2a plats, där det bara var två svenskar i finalen, resten var norskor. Ni som vet hur duktiga Norge är förstår hur grymt det var att komma 2a! :) Linnea tävlade också med Ida i par i RS-klassen där dom kom 2a, världens goaste och duktigaste tjejer det där!

Sjuuukt nöjd med tävlingen igår, så stolt över alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0