Kalmar-tävlingen!

I lördags-morse, 04.45 för att vara exakt (!), åkte jag med Carola, Dannis och Jonte mot Kalmar.. De andra åkte upp redan på fredagen så dom var redan på plats. Tävlingshallen måste vara den sämsta jag sett under alla år jag har varit med. Pytte-liten och 2 rader läktare?! Resten fick sitta på några bänkar, alla i samma höjd så ingen såg ett skit! Förutom att hallen var värdelös så var speakern den värsta jag varit med om. Skällde ut två stackars tjejer i mikrofonen inför alla för att de fick reda på omdansen jättesent och ena tjejen inte hann ta på sig skor. Fy säger jag bara! Riktigt dåligt arangerad tävling..

MEN
Om man bortser från det så gick det så hilma bra för alla våra fina elever! Många pallplatser, massor av finaler, och massa prickar! Så kul att se, nu fick vi revansh för Täby som inte gick alls lika bra. Bäst av allt för min del på tävlingen var mina fina grupper som har kämpat så hårt inför den här tävlingen! Massa nya steg och svårare men det lönade sig för både Nitarna (under 11 år) och Move (12-15 år) VANN! :D Har aldrig bölat så mycket i hela mitt liv, haha! Jag var så stolt!! Som att inte det var nog fick BÅDA grupperna sista pricken och är nu i högsta klassen, helt fantastiskt! Innan har de bara haft gruppdiscon som en kul grej, men nu kom beviset att om man verkligen satsar och tränar så lönar det sig! Grattis mina fina tjejer och Mattias!

På lördag är det tävling igen, denna gång i Halmstad. Får se nu i veckan om jag åker med eller inte. Skulle kännas konstigt att inte vara där, men vi får se.. Grupperna skulle ju ha kunnat tävla då men de laddar inför nästa termin istället, och då ser vi till att allt sitter perfekt! Mål nr. 1 är avklarat, nästa termin är det mål nr. 2 som ska klaras av! På lördag gör även Jonte och Fia sin debut, tror det kommer gå skitbra för dom! Mycket kul på lördag som händer som jag inte vill missa!

Nu ska jag mixa lite musik och laga mat. Hörs senare - Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0