Tvätt-tids-tjuvar!

Är det inte bara förjävligt när man på en lördag, efter en vinkväll med bästa Stina och Madde, går upp 07.30 för att tvätta? Bara det är illa, ännu värre blir det när man märker att nån jävel har snott tiden och slängt in sin tvätt?!

Ne, fy fan nu är jag arg. Så vadå, för jag inte var där prick 7 får jag ingen tid? JAG HADE FÖR FAN TILL 10!

Så nu har jag traskat runt lite här i lägenheten, plockat undan lite sen igår och glott på tv. Käkade honungsmelong till frukost, det är fan lyx det! Om ett par timmar kommer mamma, pappa och Johan hit! Wooh! Vi ska åka och köpa en säng, en stor en! Vuxen-poäng åter igen! Jag tyckte jag kunde köpa sängen själv, och mamma säger sarkastiskt på telefon; "Jaha, och hur ska du få hem den då? På cykeln?". Hon har visserligen rätt. Min Berit klarar mycket, men kanske inte två resårmadrasser och en 1,60x200-bäddmadrass.

Nu ska jag börja göra mig iordning, måste ju vara fin när man får gäster! (Igår var ett undantag, Stina satt i mjukiskläder och jag osminkad med fult hår. Men vi gillar varann ändå..)

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0