Jaha, snart har en till vecka gått?!

Jag förstår inte vart tiden tar vägen? Dagarna och veckorna går så sjukt snabbt att jag knappt vet vilken dag eller vecka det är! Helt plötsligt har vi bara en vecka kvar på dansen. Hur hände det? Känns som att vi nyss började. Måste vara mina underbara elever som får dagarna att bara flyga förbi! Gud, vad dom är underbara.

Imorgon är det alltså valborg. Kommer ihåg valborg när jag gick i sjuan.. Jag och en kompis, kan inte minnas vem det var.. Var det Kicka? Kan ha varit det.. Jaja, vi gjorde iordning oss i flera timmar för att åka in till Söderköping och bara gå runt en eld. Vi skulle inte träffa någon speciell, vi skulle inte festa för det var vi för små för, utan bara gå runt. Däremot var alla "coola" ungar aspackade och däckade utanför matsalen vid skolan. Det var ju riktigt coolt. Tror vi gick förbi det där ungdomstället i Söderköping som jag nu inte minns namnet på.. Sen åkte vi hem runt 10 och tyckte vi hade haft så hilma roligt och det hade vi nog om man tänker på att vi bara gick i sjuan.

Nu är väl livet lite annorlunda och jag är nu för tiden vuxen. Vuxen. Jag har verkligen ingen åldersgräns kvar att fylla. In på krogen kommer jag, jag får handla på systemet, jag är myndig. Hade jag bott i USA hade jag också fått gå på krogen. Herregud, vad jag är gammal. Men skönt det tycker jag faktiskt. Hellre det än att gå runt någon eld och hoppas på att få träffa den där killen i 7B. Tjarå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0